Image thumbnail

Le Duc

(2020-2021)

Opdracht

  • Presentatie van nieuwe concepten naar (inter)nationale Retailers, Foodservice- en B-to-B klanten

Strategie

  • Herpositionering van Le Duc als “Le Duc Veggie”
  • Vertel het verhaal achter het bedrijf en de sterke missie en visie van Le Duc Veggie
  • Wek interesse bij potentiële klanten middels een vernieuwde website, een PR-campagne in vakbladen en de creatie van een digitaal inspiratiemagazine (“Snackables”)
  • Introductie van nieuwe concepten en het opzetten van een NPD strategie
  • Aanpassing van de kanaalbenadering en salesfocus tijdens COVID19

Trots op

  • Internationaal hoge bekendheid en zichtbaarheid van Le Duc Veggie
  • Versnelde voorbereiding van de herpositionering en de vertaling naar communicatiemiddelen tijdens de eerste lockdown van COVID19
  • Sterke omzetgroei na introductie van de herpositionering, volgend op een gehalveerde omzet tijdens de lock-down
  • Vernieuwde team spirit van medewerkers van Le Duc na de herpositionering
  • Geleverde bijdrage aan bewustwording dat “snacken zonder vlees” ook lekker kan zijn

“Jolanda heeft Le Duc als bedrijf door een moeilijke periode heen geholpen en consistent gebouwd aan een groeistrategie. In de moeilijke begintijd van de Corona pandemie heeft zij een strategisch plan geschreven en binnen enkele maanden het bedrijf geherpositioneerd naar Le Duc Veggie. Niet alleen heeft zij met veel passie het bedrijf internationaal op de kaart gezet, maar zij heeft ook intern een positieve invloed gehad op het Le Duc team. Met een concistente communicatie aanpak en nieuwe innovaties veranderde zij niet alleen het uiterlijk van het bedrijf, de website en verpakkingen maar creëerde ook trots bij de medewerkers. Ook na deze periode bouwde zij voort aan digitalisering, innovatie en nieuwe marktsegmenten. Jolanda is typisch een bouwer die zelf actief meewerkt. Ik ben haar erg dankbaar en ontvang nog steeds graag advies van haar.”

Dick den Hertog

Eigenaar van familie bedrijf Le Duc Fine Food